hoi an en nha trang

28 december 2015 - Nha Trang, Vietnam

Aangekomen in hoi an eerst het dorphe bekeken.  Is echt toerisme wat hier de klok slaat.maar wel bere gezellig.  Savonds een full moon party cq markt meegemaakt. Weer eens wat anders op kerstavond.druk. veel lampions in het water want dat bracht geluk..ja en geld in het laatje..gezellig potje bier gedaan en volgende dag gefiets in omgeving. Lekker door dorpjes heen en plaatselijke bevolking bezig gezien.  Grote tote bellen waren ze mee aan het vissen. Veel armoede.  Maar ja ze hebben wel mooi weer erbij...nog tijdje op strand gelegen en vissers boothe op foto gezet. Deze zijn helemaal rond en werken met wtaande netten.  Volgende dag wandeling door de rijst velden gedaan.  Echt mooi. Ze waren druk aan het ploegen en aan het zaaien.  arbeidsintensief.dag erna hele dag aan zwembad ggelegen.  Werden om 6 oogehaald en geen zin om watvte ondernemen. Lazy day.met nacht bus naar nha trang. Klote we lagen niet bij elkaar.  Mewes voorin en ik tussen anderen achterin. Weinig geslapen.In nha trang gedropt en naar hotel gelopen. Voor t eerst sinds lange tijd echte goede koffie gehad en cake.  Tempel bekeken en bij kabel baan geweest, lekker gefietst.  Morgen op de fiets er weer heen en dan naar eiland met pretpark. Gewoon ff wat anders. hoi an was mooi en gezellig druk. Nha trang is groter met mooi strand en russen. Dus gelijk aan Turkije maar dan net anders.,

1. Hein en Martine:
    29 december 2015
    Hoi Klaas en Mewaska, dat is even anders kerst vieren of niet! Jullie hebben al heel wat meegemaakt heb ik gelezen. Geen Van der Valk hotel tegen gekomen zeker, wat jullie doen is wel tof en avontuurlijk. Ik wens jullie alvast een fijne jaarwisseling en blijf jullie volgen..

...enne Klaas je hoeft nog niet bang te zijn voor een mogelijke 11 stedentocht, het is hier nog steeds lente (+12)

Groet,

Hein en Martine
  2. Klaas en meweska:
    31 december 2015
    Hoi Ijlst.
    Ze hebben in Vietnam heel veel kleine ijsbanen. Ze noemen ze rijst velden.
    Ook hier is het te warm...
    Wij gaan nu aan het bier en in het feestgedruis. Back pack en kite surf volk. Dus alvast ook jullie gelukkig nieuwjaar. Wij nog 6 uurtjes te gaan..

Groeten en leuk dat jullie volgen.
  3. Dirk:
    31 december 2015
    Hallo kanjers. Happy newyear. Geniet van al het mooie.groetjes heit
  4. Klaas en meweska:
    1 januari 2016
    Hoi dirk.
    Jij ook alle beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Was groot feest hier,
    Sms lukt ff niet . Vietnamees netwerk hè