van kalpitiye naar anaradaphura, daarna naaf sigiryia daarna kandy en nu in ella

30 december 2016 - Ella, Sri Lanka

Smorgens vroeg vertrokken met de boot en er stond een lekker windje met oceaan deining. Gezellig. Wel goed geslapen in huisje van zus.heerlijk ontbijt van pancake met kokos en honing...na 2, 5 uur varen in klein bootje met 40 pk tweetakt begonnen wij te denken wanneer ze op zouden houden. De dolfijnen lieten zich niet zien.maar na veel bellen met vissers hadden ze school ontdekt. Gekijk erheen en echt wel school van 100 dolfijnen springend uit het water.schitterend gezicht en dan ben je gevoel ervoor alweer vergeten veel fotoos gemaakt en gefilmd. Toen nog ff terug. Dat viel niet mee.volle vaart 2 uur lang in de golven oo.spierpijn in de rug van stuiteren.nog fietsen gehuurd bij terugkomst en naar dutch bay geweest en Nederlands fort gezien en geld gewisseld. Voor de rest was er niks in dorpje 10 km verdetop.de volgende dag met de plaatselijke bus vertrokken en naar anarathapuya gegaan. Buschauffeur vergat ons te melden dus buitenwijk eruit gezet.maar was oke omdat het dichter bij huisje was.tuk tuk gepakt die rijden er genoeg. We zouden diezelfde dag naar museum maar daar mochten we niet in omdat we geen schouders bedekt hadden en onze knieën zichtbaar waren.dat mag niet.staat ook niet in gidsen.klote.toen maar naar stadje en daar geslenterd en koffie gedronken. Savonds nog met stel uit Australië gekletst. Was oke totdat ze begonnen te blowen. De dag erna met de fiets en juiste kleding naar een stupa .en oudste boom van de wereld.vreemde mensen dat ze met zn allen daarvoor bidden en zingen enz.dat was okk zo bij de stupa.die werdt metlinten omwikkeld. Eerst in ceremonie gebracht en daarna eromheen. Weet niet hoeveel meter het was maar dat wilde ik wel leveren.terug gegaan naar de fietsen omdat we andere temoel wilden zien.maar onderweg werden we tegen gehouden door politie post of ee de man ff 40 euro wilden betalen.echt niet dit om de rest te zien.de sri lankesen mochten gratis door.dan doe ik t niet.kwam gelijk mannetje bij ons die t voor de helft van het geld wilde doen.hoe.. door binnen weggetjes te gebruiken, aha dan kunnen we dat ook zelf eel.een ander oud mannetje 50 cent gegeven en die heeft uitgelegd hoe we moesten gietsen.gedaan en gratis naar binnen maar alkes lijkt op elkaar dus bedloten om naar rots op 15 km afstand te fietsen.echter probleem we moesten over trote weg en daar waren politie posten. Toch gedaan en elke keer gas gegeven en door gefietst. Gered gelukkig.de australiers hadden wel betaalt. Onder weg boom gezien met honds vleermuizen.grote dingen aeg.dicht bij kwamen ze.we hadden jog maar weinig tijd omte fietsen en te beklimmen maar gas geven en snelke beklimming ggedaan was erg mooi en met goed uitzicht. Het laatste stukje 15 meter met trap lukte niet meer.we moesten voor 6 terug zijn anders is het donker.hard trappen en het was gelukt.geen licht en dan lijken alle wegen zonder borden op elkaar. Was ook nog feestje aan de gang bij hotel.vreemde gasten hoor.alleen maar mannen die niks zeggen en oo de maat van juziek wat bewegen. Niks drinken en om 7 terug naar huis gaan.dag erna met hus naar lion rock.Sigiriya. weer een rustig plekje zonder barretjes en bier., ff gefietst en de volgende dag dag gelijk naar lion rock gegaan zo vroeg mogelijk.was en wordt er giga druk in de loop van de dag.dringen op de trappen. Rots tussen de klauwen van de ingang van de rots fotoos gemaakt.bovenopwas het nog rustig en lekker lang rondgelopen.hier was vroeger een paleis.toen we terug gingen was het al drukker en moesten mensen gewoon 30 minuten wachten om voetje voor voetje op de trappen te kunnen komen.rest van de dsg gefietst en bij meer geweest daar was het heerlijk rustig en genoten van get weer en uitzicht. Volgende dag vroeg vertrokken naar kandy. Erg grote stad en erg stinken en weinig te zien.doorheen gelopen en niks gedaan. In Sigiriya hebben we een hartje laten snijden.voor de muur thuis.en kado gekocht voor eeltje hans.erg mooi.dag erna zouden we met devtrein waarvan wordt gezegd dat t de mooiste trein reis is van de werekd bijna naar ella.maar o wat was t druk.echt giga niet te gelocen.lunks en rechts kon je instappen en dat gebeurde ook.zo druk.we stonden bij de deur.goed dachten wij.maar sri lankesen zijn associaal.ze drukken je zo ver dat kan nog aan de jant en gaan voor je staan.ja wij komen hier weg zeggen ze.dus wij hebben meer recht dan jullie. Ik geloof dat wij dat in nederland ook wat meer moeten doen, van de hele rit weinig tot niks gezien. En dat was zo met iedreen. Last van mijn kuiten vanwege het staan.en dat 7 uren lang.heb er video van maar kan dat niet loaden op de tablet. Zware tegenvaller van de rit.ella is toeristisch.bier en eten...huisje vlak bij centrum bovenop een bergheuvel.zijn naar little adams peak geklommen en naar thee fabriek geweest.ook 9 arch bow geezien en naar ella, s rock geklommen.erg zwaar en mooi wandel gebied hier.wij vermaken ons, blijven hier tot 1 januari. Ff rustig aan en hier oud en nieuw vieren. Al met al veel gedaan en gezien.mensen zijn oke. Maar pas altijd op.ze willen aan je verdienen en desnoods kwaadschiks.eten is wel lekker.heerlijke curry, s. Zo nu en dan bier.en bij toerisme zijn restaurants en anders niet...ps ik kan niet zien wat ik schrijf op de tablet dus er staan fouten in en verkeerde zinnen in.ik typ zonder te zien wat en hoe.., dus weten jullie t ff. schilderingen gezien en de spiegelmuur.

1. Mem:
    30 december 2016
    Een heel verhaal, zo blijven we lekker bij. Alvast een hele mooie jaarwisseling.
    Nieuwtje: Femke(vriend) heeft een huis gekocht in Makkum.
    Liefs mem
  2. Mem en hait:
    30 december 2016
    Mooi verhaal wij wensen jullie alvast een mooie jaarwisseling toe.