hikkaduwa naar adams peak en dan naar beruwala

16 januari 2017 - Beruwala, Sri Lanka

De reis naar adams peak duurde geen 7 uur maar welgeteld 11 uur.ach rustig aan dan breekt er niks zou je zeggen maar dat was ook weer niet waar want in de bus op een kronkelweggetje op een berg vlak bij adams peak kwamen we in botsing met bus die naar beneden ging.ach ze doen t raampje open en vragen hoeveel de schade is en betalen dat gelijk en rijden weer verder.hebben we dat ook weer eens mee gemaakt.het eerste gedeelte hebben we met de trein gedaan en ook weer stuk van de route van de mooiste treinreisen van de wereld gedaan. Dit keer konden we zitten en veel moois gezien.in hotel gekomen gelijk gekeken hoe we snachts moesten lopen.om 1 uur de wekker en vol goede moed naar boven.ongevee4 3 uur treden omhoog lopen.goede training dus.bovenop de berg was tempel en hebben mooi plaatsje gezocht en gewacht tot om 6 de rode gloed over de bergtoppen kwam.erg mooi.na 15 minuten kwam de zon langzaam erbij en zag je steeds meer en meer en dalen met mist erin en een meer enz.erg de moeite waard.de terugweg was zwaarder.dit kimt erg op de knieën aan.maar klein en oud doet t.terug in hotel geluierd en rustig aan gedaan. De volgende dag 5 uur gelopen en hele mooie waterval gezien en lekker in ons eentje bij gezeten.veel kleine dorpjes met kinderen die bij je komen en hello zeggen.leuke dag.de volgende dag met de bus naar beruwala.ook ongeveer 10 uur.maar kwamen busje tegen die leeg naar colombo ging.wij moesten daar ook heen om over te stappen. Afgemaakt op 2000 roepie. Een taxi koste 16000 dus goede deal gedaan.bij busstation in goede bus gegaan en ff naar de wc.mewes had gister ff een wc moment maar ojee.nu ik.als er wedstrijd was van schijt je rijk dan was ik nu miljonair.tering.boven een gat in de grond liep ik leeg terwijl de bus wachte op mij.terug in de bus begon de buik weer met hevige krampen.na 2 uur knijpen en pijn hebben eindelijk in beruwala en bij halte een restaurant gezocht en gelijk de rest eruit.in hotel de stuiptrekkingen nog gehad maar gelukkig was t daarna over.bij beruwala een hutje aan de zee met zwembad.kan minder.op de fiets nog naar luthgama geweest en andere dag naar tempel. Liep olifant daar.mooi beest.liep op 1 meter naast ons. Indrukwekjend dan ff.ook grote leguanen van 1, 5 meter gezien op strand en naast de weg.zijn kleinere broerrje loopt bij ons zwembad.veel eekhoorns hier.mooie volgels en parkieten.morgen naar colombo .drukke vieze stad.ben benieuwd.al met al nog steeds onderweg en we genieten van drrog zonnig weer van 31 graden overdag en 21 in de nacht.warm zee water en koud bier..

1. Mem en hait:
    16 januari 2017
    Geweldig mooi verslag en dat weer heerlijk .We zien jullie donderdag weer liefsmem hait
  2. Mariska:
    16 januari 2017
    Super! Wat beleven jullie mooie dingen! Over een paar daagjes weer naar de vrieskou. Brrr.. geniet nog maar even. Dikke kus. De buurtjes